Упаковка «Дой-Пак» була придумана конструктором французької компанії Thimonnier Луїсом Дойеном в 1963 році і являє собою пакет з пластика з денцем, завдяки якому наповнена упаковка може стояти вертикально. Особливою характерною рисою «дой-паку» є 5-шовна конструкція, у якій гнучке дно. Ці пакети вже зайняли свою нішу на західноєвропейському і американському ринках, тому що надають альтернативу традиційним видам упаковки: скляних банках, пляшках і ін. Така упаковка не пропускає сонячні промені, вологонепроникна і прекрасно утримує запах, зберігаючи при цьому оригінальні якості продукту.
Через високу температуру плавлення, продукти, упаковані в пакети дой-пак, можна кип’ятити або розігрівати в мікрохвильовій печі прямо в упаковці. Пакети дозволяють знизити вагу упаковки, зменшити обсяг при транспортуванні, складуванні. З такою упаковкою виробник продуктів харчування забуває слова «бій тари». В Україні все більше і більше використовується маркетингова функція пакету «дой-пак». Виробники, замовляючи або створюючи стоячі пакети, підвищують рекламну і представницьку функцію своєї продукції.
Виготовляють пакети «дой-пак» з двох-, трьох- або чотиришаровій ламінованої плівки товщиною 80-160 мкм. Двошаровий пакет складається з лавсану і поліетилену (ПЕ). Внутрішній поліетиленовий шар служить для стійкості пакета і для зварювання швів упаковки. Зовнішній лавсановий (РЕТ) шар служить для нанесення друку. Термін придатності продуктів в двошаровому пакеті від 1 до 3 місяців.
У тришаровому пакеті застосовується проміжний шар алюмінієвої фольги. Фольга не дає проникати світла, вологи і є бар’єрним шаром між вмістом пакета і навколишнім середовищем. Використання алюмінієвої фольги в якості третього шару значно підвищує бар’єрні властивості пакета, що, з одного боку, розширює діапазон його застосування (робить придатним для продуктів з більш високими вимогами до упаковки, наприклад, таких гігроскопічних продуктів, як спеції і мелену каву), а з іншого боку дозволяє збільшити термін придатності самого продукту до 1 року.
Для пакетів, що піддаються високому тиску, які повинні виготовлятися з товстої плівки, можна використовувати 4-шарову плівку. Де зовнішній шар робиться з PETP (лавсан), другий з ПВХ або нейлону, третій – з алюмінію і внутрішній – з поліетилену (ПЕ). Для виготовлення такої продукції потрібне дой пак оборудование, яке ви можете замовити за доступними цінами на сайті intermash.kiev.ua
Особливо слід сказати про можливість стерилізації продуктів в пакеті “Doy-pack”. Склад ламінату дозволяє занурювати пакет в автоклав з температурою 120-130 ºС на 30-60 хвилин. Це збільшує термін придатності стерилізованого продукту в пакеті “Doy-рack” до 2-х і більше років. Існують пакети, покриті внутрішнім шаром, що не вступає в реакцію з алкоголем. Використовуються для упаковки продукції, до складу якої входить алкоголь, наприклад, вино або фармацевтична продукція.
Таким чином, пакети «дой-пак» володіють достатньою механічною міцністю, хімічною стійкістю (забезпечують стабільність властивостей матеріалу, вміщеного в нього), герметичністю, необхідної ступенем проникності. В пакети «дой-пак» можна упаковувати рідкі або сухі продукти, наприклад: соки, майонез, соуси, масла рослинного походження, рідке мило, лікувальні грязі, чистячі порошки, миючі засоби, гелі, кава, чай, горіхи, сухофрукти, чіпси , печиво, дитяче харчування, вино, вологі серветки, корм для кішок і собак і багато іншого.
Для зручності користування пакети можуть бути забезпечені штуцерами з пробкою для дозування рідких продуктів, а також застібкою багаторазового використання (zip-lock) для упаковки сипучих і дрібних товарів.