Що стосується кінцевого споживача, то йому важливо пам’ятати про основні нюанси дизеля, таких як використання різних його сортів в зимовий і літній час. Справа в тому, що соляр при негативних температурах гусне і отримана гелеподібна маса може просто забити паливну систему і навіть зруйнувати її, тому до настання холодів на АЗС завозять зимове дизельне паливо зі спеціальними присадками.
Це важливо пам’ятати тим, хто рідко користується автомобілем, адже заправившись в теплу пору року, виїхати взимку вже не вийде. Для цього доведеться купувати присадки і доливати їх в бак самостійно. Стара технологія додавання в літній сорт соляру невеликої кількості гасу може виявитися згубною для сучасного мотора.
Зимова експлуатація дизеля пов’язана ще і з тим, що його вкрай повільний прогрів не дозволяє швидко домогтися від штатної системи опалення нагріву салону. Для автомобілів з великим салоном, а також для позашляховиків і універсалів це призводить до необхідності встановлювати автономний обігрівач.
Не варто забувати і про те, що необхідно пильніше стежити за рівнем палива, адже якщо закінчиться бензин, його досить просто долити в бак, в разі ж з дизелем в систему потрапляє повітря, який без спеціальної прокачування запустити мотор вже не дозволить.
На відміну від старих моделей, сучасні дизельні двигуни вкрай чутливі до якості палива, а неуважність до цього факту може призвести до набагато більш дорогого ремонту, ніж у випадку з бензиновим.
На цьому тлі самим малозначущими недоліком дизельного мотора є досить вузький робочий діапазон, що фактично виливається в необхідність частіше перемикати передачі. Звичайно, у випадку з «автоматом» цей факт стає непомітним, але потреба в більшій кількості передач очевидна.
Сучасний дизельний двигун буквально нашпигований різними електронними системами, тому обслуговування повинно здійснюватися тільки в авторизованому центрі. Крім того, для цих моторів заміна робочих рідин повинна проводитися майже вдвічі частіше.
Для багатьох автовласників важливим фактором є безпека. Дизельне паливо вкрай складно запалюється і не схильне до самозаймання або вибуху, тому в разі протікання паливного бака в результаті серйозного ДТП ризик виникнення пожежі вкрай малий.