Сьогодні багато аптек мають в мережі Інтернет свої віртуальні представництва або замислюються над їх створенням. Однак можливості Глобальної мережі дуже великі, і аптекам досить складно зорієнтуватися в цій області, яка для провізорів і фармацевтів є малознайомою. Тому більшість аптечних установ не користуються всіма перевагами віртуальних представництв, в той час як для інших аптек вони вже є звичним і дуже ефективним засобом ведення бізнесу. Розглянемо основні інтернет-проекти, які доступні як аптечним гігантам, такі і невеликим аптекам
Інтернет-сайт – візитна картка аптеки
У сучасних умовах ведення аптечного бізнесу мати свій веб-сайт стає не просто престижно, а й корисно. Він виконує як рекламну, так і представницьку функцію, створюючи у відвідувачів позитивний образ аптеки як сучасного і солідного підприємства, виявляє турботу про своїх клієнтів. На сайті можна розміщувати не тільки відомості про аптеку, включаючи контакти, вакансії, інформацію про проведені заходи або акціях, а й публікувати великі прайс-листи, а також надавати консультації фахівців. Крім того, аптеки на комерційній основі мають унікальну можливість допомагати виробникам лікарських засобів в просуванні їх продукції, розміщуючи рекламу на своїх сайтах. Або ж використовувати сайти як ефективний інструмент збільшення продажів лікарських препаратів, як це робить лучшая интернет аптека Киева.
Он-лайн-викладка і дистанційне консультування
Багато аптечні установи пропонують на своїх сайтах он-лайн-викладки асортименту лікарських препаратів. Це є ще однією формою представлення товару покупцям, яка всебічно інформує споживача про аптечної продукції. Переваги он-лайн-викладки полягають у тому, що споживач має можливість ознайомитися з повним асортиментом продукції, а також отримати повну інформацію про лікарський препарат ще до походу в аптеку. Більш того, багато аптечні сайти дають відвідувачам можливість отримати додаткові консультації фармспеціалісти або по телефону, або по листуванню у Інтернеті. Деякі аптеки залучають для інтернет-консультацій лікарів. Залишається спірним питання, чи дозволяють умови віртуального формату проводити консультації якісно. Безсумнівно, ступінь довіри у відвідувачів до аптечного фахівця вище, якщо спілкування відбувається віч-на-віч. До того ж в ході спілкування на пацієнта позитивний вплив надає сам антураж традиційної аптеки, який вселяє відчуття надійності. Однак дуже часто виникають ситуації, коли терміново потрібна порада фахівця і при цьому якраз інтернет-консультації можуть виявитися найбільш доступними. Хоча істотним недоліком таких консультацій є те, що он-лайн-аптеки не використовують швидкі способи електронного зв’язку ICQ та Skype, обмежуючись електронною адресою і телефоном.
Продаж ліків через Інтернет
Останнім часом аптечні установи все частіше стали розміщувати в мережі Інтернет свої віртуальні представництва, іменовані «інтернет-аптеками». Що ж це? Віртуальна аптека – це програма, що дозволяє розмістити в мережі інформацію про будь-якій аптеці, а також про наявні лікарських препаратах і цінах на них. Це дає можливість не тільки рекламувати послуги, а й здійснювати цілком реальний продаж ліків через Інтернет. У плані самого процесу продажів віртуальні аптеки відрізняються від традиційних тим, що ведуть дистанційний відпуск лікарських засобів покупцеві, що знаходиться під час покупки поза аптечної установи. В цілому вони створюють додаткові можливості для традиційних аптек в організації продажів і отриманні прибутків.
Інтернет-аптеку можна створити на власному сайті або розмістити на існуючих в мережі спеціалізованих сайтах. У будь-якому випадку ефективна діяльність віртуальної аптеки не можлива без якісного сайту, який грає роль довідкової служби, надаючи інформацію про наявні медикаменти і цінах на них, а також служить інструментом для оформлення замовлення. Основна відмінність цих методів в тому, що для їх реалізації потрібні різні ресурси – як за обсягом, так і за змістом.
Звичайно, віртуальну аптеку краще створювати на власному сайті. Однак для створення якісного сайту потрібні чималі кошти, до того ж додаткових витрат вимагатиме його «розкручування» і обслуговування. Власникам сайту постійно доведеться думати про притягнення реклами ззовні, так як без такої реклами сайт буде відвідуваних. Однак з часом розкручений сайт (для прикладу – apteka.kraina-z.com.ua) крім продажу лікарських засобів буде приносити й додатковий прибуток.
Але якщо поки немає можливості піти на серйозні витрати і певний ризик, пов’язаний з вкладенням грошей, то можна створити свою віртуальну аптеку на спеціалізованих сайтах, вже існуючих в мережі. При цьому витрачена сума грошей виявиться незначною у порівнянні з сумою, вкладеної в створення сайту за індивідуальним проектом, вартість якого починається від 2000 доларів. У свою чергу, готові стандартні форми обійдуться в кілька разів дешевше. А вже «розкручений» сайт буде постійно рекламувати все свої розділи, в тому числі і розташовану на ньому віртуальну аптеку.